Cyclo-Cross Challenge
ahol az erőnlét és ügyesség egyszerre dominál
MONTISOK
A széles gumis montisok is tovább csiszolhatják kanyartechnikájukat és gyakorolhatják a gyors kerékpárra fel-leszállást, ezenkívül sokat javít a robbanékonyságon, gyorsaságon és fel tudja dobni a téli hónapokat.
ORSZÁGÚTI BRINGÁSOK
Az országútisok egész magas szintre fejleszthetik a kerékpár-kezelési tudásukat, javíthatják egyensúly érzéküket, arról nem is beszélve, hogy kifejezetten jó biciklis szórakozást nyújthat ez a sport a téli hónapokban.
RAJTTÓL A CÉLIG
cyclo-cross rajttól a célig
A rajt területen 8 darab egyenként 75 cm (hazai szabályok minimum 50 cm-ben korlátozzák) széles sávot kell kialakítani, melyből a versenyzők rajtolhatnak, egy rajthely/sor hossza pedig pontosan egy kerékpár. A szélesebb rajtvonalon és a célegyenesben, hogy a versenyzők kényelmesebben elférjenek, biztonságosabban tudjanak elindulni, ezért ez a rajtvonal utáni szakasz minimum 6 méter széles, 150 méter hosszú egyenes.
A rajtrácsra történő felállás az eredmények alapján történik, a versenyzők egymás után állnak fel. A verseny előtt 10 perccel kezdődik a beszólítás, amit ha a versenyző lekésik, már nem furakodhat be a többiek elé. Az, aki a korlátba, kordonba kapaszkodik, nincs lent az egyik lába a rajt előtt, azt hátrasorolják a bírók.
Aki hamarabb elrajtol, azt azonnal kizárják a versenyből. Ilyenkor egy kicsit káosz van a cyclo-cross versenyeken. A rajt utáni egyenes végén minimum 90, de 180 foknál kisebb szögű kanyarnak kell következnie.
Az első kör sokszor drámai és látványos, gyakran összeakadnak a versenyzők, buknak Harmadik kör körül a mezőny már átláthatóvá válik és ezzel együtt a verseny is.
- A verseny előtt nem adják meg, hogy hány kört kell teljesíteni a versenyzőknek.Ajánlott versenyidők vannak, amit a bírók úgy határoznak meg, hogy a versenyben élen álló versenyző első két körének átlagideje alapján kiszámolják, hogy hány kört kell megtennie az elsőnek ahhoz, hogy az ajánlott időintervallumban legyen a versenyideje.A bírók mindig a harmadik kör elején hirdetik ki, hogy a versenyzőknek hány kört kell megtenniük.A szabályok alapján a lekörözöttnek, ahogy lehetősége nyílik el kell engednie a gyorsabb versenyzőt..Többféle szabály alkalmazható a lekörözött versenyzőkre. A bírók döntik el, hogy az adott versenyen melyiket alkalmazzák. Ha úgy döntenek a bírók akkora.) a lekörözött versenyzőnek ki kell állni a kör végén, melyben lekörözték őtb.) mindenki kint lehet addig a pályán, amíg a győztes versenyző célba nem érFontos, hogy azt a versenyzőt, akinek a körideje 80%-kal rosszabb, mint az élen haladó versenyző első körének ideje, a versenyből ki kell szólítani. Ilyenkor a kiszólított versenyzőket az eredménylistában kiszólításuk sorrendjében kell szerepeltetni, feltüntetve a nem teljesített körök számát.
Az a versenyző győz, akinek az első kereke először keresztezi a célvonalat az utolsó körben és a kerékpárja kontaktusban van vele (rajta ül, viszi, tolja).